26 квітня. Логопедичне групове заняття, 4 клас.

Тема: Розрізнення звуків [ч-ц], букв ч-ц.

1. Назвіть перший звук у словах.

цап, цегла, циркуль

човен, чуб, черепаха 

2. Порівняйте звуки [ч-ц].

               звук [ц]                                                       

  
· губи розтягнуті в посмішку або набувають положення наступного голосного;
• зуби розкриті на декілька міліметрів, трохи оголені;
• кінчик язика за нижніми зубами;
• передня частина спинки язика утворює зімкнення з альвеолами, яке поступово переходить в щілину;
• м’яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину;
• голосові зв’язки не вібрують.

                            звук [ч]
 
• губи трохи витягнуті вперед;
• зуби злегка розкриті;
• кінчик язика торкається нижніх зубів, а передня частина язика вигнута і піднімається до альвеол і твердого піднебіння, утворюючи зімкнення, яке переходить в щілину;
• бічні краї язика притиснуті до верхніх кутніх зубів;
• м’яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину;
• голосові зв’язки не вібрують.

3. Придумайте слова з цими звуками.

4. Прочитайте склади за схемами.
 
5. Місце звука.
 
6. Прочитайте чистомовки, додаючи потрібне слово.
 
7. Прочитайте скоромовки. Одну вивчіть напам'ять.
 
8. Запишіть назви малюнків у 2 стовпчики (ч-ц).

 
9. Утворіть слова із складів.

 
10. Прочитайте слова, вставляючи пропущені букви ч-ц.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу