6 травня. Розвиток мовлення, 3 клас.

1. Назвіть види транспорту

- підземний пасажирський транспорт

- наземний пасажирський транспорт

- повітряний пасажирський транспорт

 - водний пасажирський транспорт



2. Прочитайте віршик. Про який вид транспорту в ньому йдеться? Спробуйте вивчити цей вірш.

Трамвай, тролейбус і метро -

Це наш громадський транспорт.

Його потрібно берегти,

Бо пішки доведеться йти.

3. Пригадайте правила поведінки у громадському транспорті.

4. Прочитайте вірш, в якому є діалог (розмова двох і більше людей). Про що в ньому розповідається?

У трамваї переповненім

Сашко з м'ячем сидить,

А коло нього згорблений

Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

- Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старших поважать?

- Та вчать, - Сашко відказує, -

Але у дану мить

Розпочались канікули,

І нас ніхто не вчить!

5. Ви їдете у міському транспорті. 

1) Які із поданих реплік ви використовуєте у звертанні до людей? 
2) Яких правил спілкування і поведінки слід дотримуватися в громадських місцях, з незнайомими, зі старшими за віком людьми?
3) Складіть свої діалоги та розіграйте з батьками.

А) Пробачте, чи виходите Ви на наступній зупинці?
Б) Пропустіть, мені треба виходити!
В) Даруйте, а чи дістануся я на цьому маршруті тролейбусу до музею Великої вітчизняної війни?
Г) А коли буде вулиця Велика Житомирська? Мені ще довго їхати?
Д) Велике Вам спасибі за інформацію.
Е) Ви мені дуже допомогли. Гречно дякую.
Є) Передайте мій квиток для компостування!
Ж) Чи не могли б Ви закомпостувати мій квиток? Дякую Вам.
З) Сідайте, будь-ласка, я постою.

6. Прочитайте діалог.
 — Вибачте, будь-ласка, Ви не могли б підказати мені, як дістатися до кінотеатру «Нивки»?
 — Вам потрібно проїхати ще дві зупинки, а на зупинці «Салютна» вийти.
— Спасибі. А чи не знаєте Ви, далеко від зупинки до кінотеатру?
— Ні, зовсім недалеко. Кінотеатр навіть видно з зупинки. Ви легко його помітите.
— Дуже Вам дякую. Ви мені полегшили пошук і значно допомогли.
— Будь-ласка. Була рада стати Вам в пригоді.

7. Складіть свій невеликий діалог на тему "На зупинці" або "У транспорті".

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу