3 травня. Розвиток мовлення, 4 клас.

1. Прочитайте діалоги . Які ввічливі слова тут ужито?

1) У поїзді.

Петрик зі своїм товаришем Василем їхав у поїзді до бабусі. Він дивився у вікно й споглядав гарну природу: дерева, кущі, річки.

— Петрик, нумо замовимо дві склянки чаю, — запропонував Василь.

— Добре, я піду, — погодився Петрик.

Він дійшов до кінця вагону, зустрів провідницю й сказав:

— Доброго дня! Я перепрошую, чи не можете ви, будь ласка, зробити мені й моєму товаришеві чай?

— Так, можу, один чай — дванадцять гривень.

— Ось двадцять чотири гривні, — заплатив Петрик за себе й товариша.

— Добре, очікуйте у купе, — відповіла провідниця.

Петрик дійшов до свого купе й сказав Василю, що той йому винен дванадцять гривень.

— Ось ваше замовлення, — повернулася провідниця.

— Щиро вам дякуємо, — сказали друзі.

— Приємного чаювання, хлопці!

2) Перед відходом поїзда.

Привіт, Олесю! Дякую тобі, що прийшла мене провести!
- Привіт, Настю! Ти ж від'їжджаєш аж на два місяці! Я сумуватиму за тобою, тому хотіла попрощатися, як слід.
- Я теж сумуватиму, Олесю. 
- Ось вже й поїзд подають на першу колію.
- Так, мабуть, я занесу речі, а потім вийду до тебе постояти.
- Добре.
- Якщо матимеш час, приїжджай до мене в гості у Львів.
- Обов'язково!
- Вже скоро відходитиме поїзд! Дякую тобі за все, до зустрічі!
- Щасливої дороги!

2. Складіть свій діалог на тему "Пасажир - провідник". Пригадайте, хто такий пасажир і хто такий провідник.

3. Відгадайте кросворд. https://learningapps.org/watch?v=pjai7305c23

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу